Vzdělávací teror: Jak se gender ideologie maskuje za „inkluzivní výchovu“
Analýza osnov, školních brožur, workshopů – a kdo za nimi stojí. Takzvaná inkluzivní výchova začíná být v českých školách prezentována jako nezpochybnitelný ideál – povinný rámec, ze kterého není cesta zpět. Na zastupitelstvu v Děčíně se rozhořela debata o učebnici pro pátou třídu, která explicitně zmiňuje genderové role a podporu trans identity. Rodiče tomuto přístupu rozporují a tvrdí, že jde o převýchovu, přičemž školy by se měly soustředit výhradně na výuku.
Proč dětem vnucovat ideologickou a matoucí agendu postavenou na experimentech na lidech?
Ve školách vzniká de facto ideologický program napojený na státní vzdělávací standardy.
Ideologizace jazyka a výuky
V příručkách a brožurách určených školám se objevují konkrétní instrukce:
používat genderově neutrální zájmena,
mluvit o "vědcích a vědkyních",
vyhýbat se generickému mužskému rodu,
aktivně potlačovat jazykové "stereotypy"
a nahrazovat je výchovou k "rovnosti".
Jazyk zde funguje jako nástroj ideologického formování.
Např.:
brožura "Jak na genderově senzitivní komunikaci" doporučuje nahrazovat běžné formulace ideologicky přijatelnými alternativami,
metodika "Gender ve škole" navrhuje, aby se děti učily rozlišovat mezi pohlavím a genderovou identitou už na základní škole.
Tam, kde bývala výuka opřena o fakta, nastupují dezinformace a redefinice pojmů.
Workshopy a školení jako nástroj indoktrinace
České školy dnes nabízejí stále více workshopů a webinářů, které tlačí LGBT agendu přímo do výuky:
besedy o nebinární identitě,
trans postavy ve výuce literatury,
instrukce pro učitele, jak přistupovat k trans studentům.
Např. školení:
"Gender a diverzita na školách",
"Trans a nebinarita ve školním kolektivu",
"Učím o LGBT"
jsou běžnou součástí pedagogického rozvoje.
Do vzdělávání se zapojují organizace jako:
Transparent,
Mezipatra,
Prague Pride,
Než zazvoní,
mimo osnovy také Safe Space Kolektiv (např. workshop "Být trans")
a studenti FAMU, kteří nabízí výukové materiály pod hlavičkou uměleckého výzkumu.
Nejde o okrajové iniciativy, ale o systematickou strategii, jak změnit školní prostředí z místa výuky na nástroj ideologické transformace.
Zdroj:
25. 7. 2025 basedinitiative.cz : Vzdělávací teror: Jak se gender ideologie maskuje za "inkluzivní výchovu"